+420 577 111 911

Jaký motor je nejlepší volbou?

Jaký motor je nejlepší volbou?

Jaký motor je nejlepší volbou?


Při výběru vozu rozhoduje mnoho parametrů. Kupující k nám přichází s různými požadavky a představami o novém autě, často už velmi konkrétními - ovšem otázka volby toho správného motoru - či chcete-li pohonu - se stává čím dál více složitější. 

 

Doby, kdy se dalo jednoznačně říci, zda pro konkrétního klienta bude vhodnější benzín či diesel jsou dávno pryč. Automobilová technika a konstrukce vozidel včetně jejich pohonných agregátů jsou vyvíjeny tak, aby jejich provoz byl co nejvíce úsporný a ekologicky přívětivý. Ruku v ruce s tím obsahují více komponentů a technických řešení, která sice uspokojí tabulkové předpisy, ovšem pro potřeby běžného uživatele tu a tam představují starosti navíc. Jmenovat můžeme například jev, kdy v motoru přibývá oleje. Děje se to díky častým jízdám se studeným motorem - důvod je jednoduchý. Totiž v honbě za co nejnižšími emisemi se konstruktéři museli uchýlit k velmi razantnímu snižování tření. V praxi tedy dochází k tomu, že u moderních motorů s přímým vstřikováním paliva se na stěnách válců sráží neodpařené palivo a pístními kroužky je stahováno dolů do olejové vany. Tím dochází k degradaci mazací schopnosti motorového oleje a snižování životnosti motoru jako takového. 

Jak se tomu lze bránit? Rada je jediná - správným výběrem vozu, respektive jeho pohonné jednotky. Denně se setkáváme s tím, že si zákazník vybírá mezi benzínovým či naftovým motorem, občas padne dotaz na elektromobil. Každá z těchto variant má své plusy i mínusy a ty je třeba důkladně zvážit. Proto jsme zde my prodejci, abychom zevrubně analyzovali potřeby klienta a podle toho mu navrhli řešení, se kterým bude dlouhodobě spokojen. I v souvislosti s nástupem nových komunikačních kanálů ubylo mnohým z nás dlouhého cestování a často se režim užívání vozu překlopil do fáze, kdy velká většina cest jsou jen krátké přesuny po městě nebo jeho blízkém okolí, a jednou za čas nás čeká výlet či služební cesta. Jaké je tedy správná volba v takovém případě, kdy si nechceme přidělávat starosti s údržbou vozu při krátkém používání, ale zároveň nechceme být ochuzeni o nezávislost na jeho dojezdu? Řešení je velmi jednoduché a máme je na dosah ruky. Mluvím o plug-in hybridní variantě, která kombinuje výhody elektromobility (na krátké vzdálenosti) a osvědčeného benzínového motoru, kdy stále máme k dispozici jistotu dlouhého dojezdu a rychlého a bezproblémového doplnění paliva tzv. "na každém rohu".

 

Dovolte malou obočku: v automobilové branži používáme dvě základní varianty hybridních pohonů:

- klasické hybridní vozidlo má malý akumulátor, který se dobíjí rekuperací při brždění anebo během jízdy se spalovacím motorem. Dojezd v čistě elektrickém režimu je zpravidla omezen na jednotky kilometrů a výkon elektromotoru je dostatečný na to, aby auto fungovalo v městských rychlostech, kolonách a podobně, delšího samostatného provozu mimo město obvykle není schopen.

- plug-in hybridní technologie používá větší baterii a hlavně mnohem výkonnější elektromotor. Díky němu může majitel používat svůj vůz úplně stejně, jako by jezdil jen s běžným benzínovým či naftovým autem. Rozjezdy jsou svižné a při plném nabití je možno najet zhruba 40 - 80 km čistě na elektřinu podle toho, o jaký model vozu se jedná. Baterie je určena na dobíjení z běžné domácí zásuvky, ovšem využívá taktéž rekuperaci při brždění.

 

Při správném používání plug-in hybridního vozidla, kdy se předpokládá jeho dobíjení z elektrické zásuvky (ideálně s využitím domácí fotovoltaiky), se provoz stává ekonomicky velmi výhodným, a zároveň se uživatel vyhne problémům spojených s provozem spalovacího motoru ve studeném cyklu, protože na většinu krátkých tras bude využíván pouze elektrický pohon. Volba paliva je zpravidla ponechána samotnému vozidlu a jeho inteligentnímu řízení pohonu. V případě zájmu si řidič může sám jednoduše pomocí jednoho tlačítka navolit svůj preferovaný režim. Plug-in hybridní vůz tedy kombinuje výhody čistého elektromobilu, zároveň však jeho majitel není omezen dojezdem na cestě klidně přes celou Evropu, protože má stále k dispozici velkou nádrž benzínu.

 

Cílem mých předcházejících řádků bylo maličko vysvětlit a prezentovat plug-in hybridní technologii, protože se setkáváme s nedůvěrou a přehlížením tohoto technického řešení a je to škoda. Naše značka nabízí téměř v každé ze svých modelových řad i plug-in hybridní model, který je označen jako TFSIe. Auta s tímto kombinovaným pohonem nabízíme už dlouho a reference zákazníků, kteří si je zakoupili, jsou velmi pochvalné. V současné době máme u nás k dispozici dvě vozidla s plug-in hybridním pohonem, která jsou nyní k dispozici s nejvyšší slevou na celém českém trhu. V obou případech se jedná o nová auta, která jsou ihned k odběru, můžete si je naživo prohlédnout u nás na showroomu a nečekat na dodání z výroby.

 

Audi Q3 TFSIe 

Audi Q3 sportback TFSIe

 

Plug-in hybridní technologie je velmi zajímavá a skýtá mnoho dalších výhod. Vedle toho se dynamicky vyvíjí segment elektrických vozidel, to je však už téma na další kapitolu, kterou si rozebereme zase příště. Děkuji, že jste věnovali čas přečtení tohoto článku a pokud byste se rádi dozvěděli něco bližšího o našich nabízených vozidlech či se chtěli přeptat na cokoliv jiného, klidně se ozvěte! K dispozici jsme jak my prodejci, tak i kolegové ze servisního oddělení.

 

Úspěšný týden a mnoho kilometrů bez nehod přeje za tým BV Auto Zlín Antonín Bruštík.